Powered By Blogger

24 Julai 2010

apa sebenarnya erti kenangan?



terkedu seketika aku saat mengutarakan tajuk ini. ayat yang agak klise namun aku sendiri merasakan aku mempunyai pengertian tersendiri terhadap apa yang bakal aku bicarakan di bawah naungan tajuk ini.kenangan,aku melepaskan nafas panjang untuk mengimbau kembali lipatan kenangan silam yang pernah aku lalui sepanjan jejak perjalanan kehidupan aku sendiri.kadangnya kenangan itu muncul untuk membawa erti bahagianya kehidupan.kala lainnya kenangan itu hanya muncul untuk menyakitkan hati.pahit manis yang di solek pada wajah sebuah kenangan itu meyakinkan kita ianya wujud masih lagi bertitar di arena kehidupan kini hatta kenangan itu berabad lamanya terkubur.itulah kenangan.wujudnya kenangan membolehkan kita mempelajari sesuatu.mungkin satu ketika dulunya kita terlepas peluang itu,kali ini mungkin kita berupaya untuk mengubah kembali ukiran untuk memaujudkan sebuah lembaran hikayat baru yang bisa menjadi makna sebenar sebuah kenangan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan